ראשי»אתרי אינטרנט: המיזמים המסעירים מבלי לצאת מהבית!
אתרי אינטרנט: המיזמים המסעירים מבלי לצאת מהבית!
בשנים האחרונות בעולם כולו ובישראל בפרט נדמה כי השקעות אינטרנטיות הופכות לדבר החם ביותר בתחום המיזמים החדשניים.
האם מדובר בטרנד חדש או שמא באמת שווה להשקיע במיזמים אינטרנטיים שונים? ידוע כי רשת האינטרנט מציעה אינספור אפשרויות התפתחות והזדמנויות לצמיחה אישית וכלכלית מחד אולם מאידך, מציעה רשת האינטרנט לא מעט פיסות מידע שאינן מבוססות על רווח ממשי.
האם בכל זאת כדאי להשקיע במיזם אינטרנטי? אילו מהמיזמים ראויים ואלו לאו? כל זאת ועוד במאמר הבא.
יתרונות ההשקעה במיזם אינטרנטי
1. מגוון אפשרויות התפתחות כלכלית
בניגוד להשקעות שאינן מבוצעות באמצעות הרשת, האינטרנט מציע אינספור אפשרויות התפתחות כלכלית והשקעה במגוון הזדמנויות כלכליות ועסקיות. תודות לנוחות הגישה לאינספור תחומים עסקיים ומקצועיים שונים, רשת האינטרנט פותחת בפניך עולם שלם של השקעות הניתנות לחיזוי וצפייה. כמו בעולם האמיתי כך גם ברשת האינטרנט רצוי להשקיע בתחומים בהם יש למשקיע הבנה מעמיקה והוא יוכל לעקוב באמצעות האינטרנט אחר התפתחות המיזם.
2. מעקב זמין יותר
המעקב אחר התפתחותו של מיזם באינטרנט הינה קלה יותר מאשר המעקב אחר התפתחותו של מיזם לא אינטרנטי. למעשה, המדדים של מיזמים אלו ניתנים להפקה כמעט בכל רגע נתון ומאפשרים לבעלי הבנה בתחום הסטארט אפ הספציפי ללוות באופן אקטיבי את מושא ההשקעה. יתרה מכך, יכול המשקיע לבחון את יתרונות וחסרונות המיזם טרם בחירה בסטארט אפ זה או אחר תוך מעקב אחר הנתונים השונים עד לנקודה מסוימת.
במיזמים אינטרנטיים יכול המשקיע לדעת טוב יותר פרטים אודות הרקע של היזמים כגון ההשכלה הרלוונטית שלהם, פרויקטים בהם היו מעורבים בעבר, תיעוד של מיזמים קודמים, מידת ההצלחה בתחומים דומים או במיזמים אחרים, ניסיון בתחום הספציפי ועוד. ידוע כי היזמים הינם הגורם המשמעותי ביותר בכל מיזם ולכן ההשקעה בהם והיכרות עם יכולותיהם הינה תנאי קריטי למתן אמון ולהתחלת השקעה במיזם זה או אחר. בחירת היזמים יכולה להתבסס על מחקר פעילויותיהם באינטרנט.
3. בדיקת אסטרטגיה ברורה
מיזמים אינטרנטיים מאפשרים לעקוב, לאבחן, להגדיר ולבדוק את האסטרטגיה העסקית של המיזם. בחינת המיזם האינטרנטי חושפת את קיומו של יתרון תחרותי בשוק הרלוונטי, הקשרים שיש ליזמים עם קולגות ואנשי מפתח אחרים בתחום, קשרים מעבר לים באם אלו רלוונטיים (בדרך כלל כמעט ואין מיזמים שקשרים בינלאומיים אינם רלוונטיים עבורם). באמצעות הרשת יכול המשקיע לבדוק את אופן ההתמודדות של היזם עם מתחרים ועם איומים תחרותיים בשוק הרלוונטי.
4. אינסוף אפשרויות השקעה והתפתחות למיזם אחד
מיזם אינטרנטי, בניגוד לכל מיזם אחר שאינו מבוסס על פעילות רשתית – הינו כמעט חסר גבולות גיאוגרפיים. תודות לאפשרויות התקשורת האינסופיות והיכולת לסחור עם מדינות בקצהו השני של העולם, מיזמים אינטרנטיים הינם בעלי אפשרויות רווחיות בעלות גבולות מאוד רחבים. במידה והמשקיע מעורב בהתנהלות העסקית הוא יכול לתרום מהקשרים האישיים ולקדם את המיזם באמצעות ניסיון ויכולות מהשקעות קודמות.
5. מהירות הרווחים
מאחר ומדובר ברשת הפועלת בקצב בלתי פוסק, מסביב לשעון ובכל מקום בעולם, הרווחים המופקים מהשקעה באינטרנט הינם מהירים הרבה יותר מכל מיזם אחר שאינו מתנהל ברשת. גם המשקיע יכול להיות מעורב בקצב התקדמות המיזם באמצעות הבנה בתחום ומעקב אחר הפעילות האינטרנטית. חשוב לעקוב אחר אופן ביצוע התכנית העסקית, להפיק לקחים ולהבין את התמונה הכללית של התקדמות המיזם.
6. השקעה לכולם
בשל היותם אפיקים נגישים המציעים רווחים מהירים במגוון סכומי השקעה, הפכו המיזמים האינטרנטיים לאופציה פופולארית להשקעה עבור רבים מכל קצוות הגלובוס. מגוון הגילאים, חתכי האוכלוסיה והניסיון של המשקיעים במיזמים אינטרנטיים שונים הינו עצום, והולך וגדל מדי יום ביומו.