המימון הוא החלק הרגיש ביותר בעסקים רבים בתחילת דרכם. ללא המימון, העסק לא יוכל לבצע את צעדיו הראשונים בתחום וימצא את עצמו מדשדש מאחור או נמק עוד טרם הצליח להוכיח את עצמו בשוק הרלוונטי. אבל היכן ניתן לאתר את המשקיעים שלנו ואיך נשכנע אותם שהעסק שלנו אכן ראוי להשקעה?
אם מצאתם משקיע שרלוונטי לכם, ישנם מספר פרמטרים שחשוב לברר בטרם תקבלו את ההחלטה הסופית לבקש או לקשור עצמכם במשקיע מסוים. לא כל אדם או גוף המחזיקים ביכולת הפיננסית להשקיע בעסק שלכם – אכן מתאימים לתכנית. ריכזנו עבורכם את השיקולים המהותיים בעת איתור משקיע ויצירת תקשורת עמו.
היכן מאתרים משקיעים פוטנציאליים?
לרוב, המשקיעים מתרכזים יחדיו ונמצאים במקומות בהם חבריהן נמצאים. יצירת קשרים עם משקיעים תמיד מועילה להשקעה – כך שגם אם משקיע מסוים אינו פנוי או אינו מעוניין במיזם מסוים – סביר להניח שהשמועה תגיע למשקיעים אחרים על ידי שמועות ושיחות משותפות.
חשוב שהמיזם יהיה משכנע ובעל בסיס איתן. יוזמה טובה תוכל למצוא משקיע בכל תנאי ואילו יוזמה שאינה בעלת בסיס או שאינה משכנעת – סביר להניח שיותר קשה יהיה למצוא לה משקיע.
מה הם שיקוליהם של המשקיעים?
חשוב להיות אטרקטיביים בעת הצגת היוזמה שכן יוזמה מושכת יותר עלולה למשוך את תשומת ליבו של המשקיע ובכך להוריד מהאטרקטיביות של המיזם שלכם – אף על פי שמצא חן בעיני המשקיע.
שאלו את עצמכם את כל השאלות האפשריות
עוד לפני הפגישה עם המשקיע – שאלו את עצמכם את כל השאלות שעלולות לעלות במהלך הפגישה. יזמים רבים מעניקים משמעות יתר למראה החיצוני ולאופן בו יציגו את המיזם.
פן זה הינו בעל משמעות לא מבוטלת, אולם הרבה יותר חשוב מכך הוא להותיר רושם אמין ולהראות הבנה בתחום. במהלך הצגת המיזם יעלו למשקיעים שאלות. יזם שלא יידע לענות על שאלות אלו ישאיר רושם חובבני.